Preferowana prędkość dla OI 1,6 w trasie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #26
    Zamieszczone przez rss
    dawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
    rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
    w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
    (silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
    jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
    obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.

    stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
    do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)

    wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
    pozdrawiam
    kolego cos z tym momentem i obrotami pokickałeś, na moim przykładzie jadąc powiedzmy 90-100 na 6 biegu spalę najmniej wachy a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach.
    Z własnych obserwacji, chcesz spalić najmniej paliwa jezdzij w granicach 90km/h :wink:
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez piramida
      kolego cos z tym momentem i obrotami pokickałeś, na moim przykładzie jadąc powiedzmy 90-100 na 6 biegu spalę najmniej wachy a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach.
      dobrze mówi właśnie, taka jest teoria, ale nie wiem jak wytłumaczyć dlaczego rozmija się z praktyką :roll:
      opory :?:

      Zamieszczone przez piramida
      a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach
      u nas jest trochę inna sytuacja bo maks masz przy 3500, ale od 1800 do 4000 (tak z gruba walę) masz ciągle co najmniej 80%+ tego momentu do dyspozycji, w 1,6 to jest peak przy 3800...
      chociaż i tak dzięki 8v przebieg jest przyjemny - tyle, że wartości nie powalają.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • splawik
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1292

        #28
        1.6 przy 3800rpm ma prawie 140km/h (4000rpm), to ni jak się ma do oszczędności, o hałasie zajebistym nie wspominając. :szeroki_usmiech
        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
        -------------------------------------------------
        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez splawik
          1.6 przy 3800rpm ma prawie 140km/h (4000rpm), to ni jak się ma do oszczędności, o hałasie zajebistym nie wspominając. :szeroki_usmiech
          o to mi właśnie chodziło
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Dig Dug
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1306
            • Seat

            #30
            Ja dodam swoje 3 grosze. Mam chyba nie najgorsze doświadczenie z jazdą silnikami benzynowymi (ponad 200 tys km) z grupy VW i czy jechałem 1.6 8V, czy 1.8 8V czy 2.0 8V czy teraz 1.4 16V to najoszczędniejsza jazda była między 70-80 km/h. Wtedy masz spalanie jak podaje producent, ale tak się nie da jechać. Następnie utrzymując prędkość do 110 km/h nie wiele więcej Ci przybywa. Na autostradzie opłacało się trzymać 120km/h do 130 km/h max. Więcej zaczynał się gwałtowny wzrost spalania i zwiększał hałas. Wiąże się to z tym, że opory rosną z kwadratem prędkości.
            Tak więc albo jedziemy 120 km/h i oszczedzamy, albo sypiemy 150 km/h i nadrabiamy czas. Z tym, że jadąc 150 km/h spalanie i hałas jest duży.
            Ja polecam do 100-110 km/h w trasie i do 120-130 km/h na autostradzie.
            Była O1 jest F2.

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #31
              Zamieszczone przez dwaoka
              powyżej 120 to spalanie rośnie chyba do sześcianu
              jak to autostrada i trzymasz równo prędkość (testowane przy v=130~140, oczywiście nie w PL, gdzie na autostradzie non-stop tiry sprawdzają, "czy moje 90 jest szybsze niż twoje 90") bez zbędnych hamowań i butowań, to o dziwo wychodziło mi zawsze w okolicach 8,2-8,5L LPG, czyli mniej niż przy 100-120 w PL (~9L). jednak niezależnie od stosowanego ecodrv, jazda powyżej 120kmh = żarcie oleju

              przy 70-80kmh mój rekord to 4.6L/100 Pb95 - ale wyprzedzały mnie autobusy wycieczkowe...

              ja polecam jechanie ok. 15kmh mniej niż Ci się wydaje, że dasz radę - zostanie Ci przestrzeń na łagodne wyhamowanie zamiast deptanie pedału, nikomu nie wypadnie piwo z ręki, a do tego auto odwdzięczy się przyjemnym spalaniem.

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14885
                • Octavia IV (NX3)

                #32
                Zamieszczone przez wb-so
                jak jeździłem O1 1,6 to optymalnie się prowadził tak przy 160 - 180 Cichutko spokojna jazda nie za dużo palił... polecam
                jam powiem szczerze, że najlepsze odczucia mam tak przy 140 - 150 (złoty środek). Nie za głośno, chociaz juz nie cicho. Ale i w miarę szybko i nie najwyższe spalanie.

                [ Dodano: Wto 12 Lip, 11 00:06 ]
                Zamieszczone przez dwaoka
                powyżej 120 to spalanie rośnie chyba do sześcianu
                do sześcianu to nie - ale rośnie
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #33
                  Zamieszczone przez piramida
                  Zamieszczone przez rss
                  dawniej producent podawal oprocz wykresu mocy i momentu
                  rowniez wykres jednostkowego zuzycia paliwa (ge) dla danego silnika.
                  w duzym skrocie - auto spali najmniej przy obrotach = obrotom max momentu obrotowego
                  (silnikowi pracuje sie najlatwiej) - dla Octaviowego 1,6 nie sa to chyba wysokie obroty
                  jesli max moment utrzymuje sie w szerokim zakresie obrotow, to max TRWALA predkosc
                  obrotowa nie powinna przekroczyc 2/3 max. obrotow, czyli jesli max obroty to 6000 to nie przekraczaj TRWALE 4000 obr/min.

                  stad prosty wniosek - w trasie utrzymuj obroty w przedziale od obrotow max. momentu
                  do 2/3 max obrotow (obrotow przy ktorych jest max moc)

                  wykres max mocy i momentu dla swojego silnika obadaj sam
                  pozdrawiam
                  kolego cos z tym momentem i obrotami pokickałeś, na moim przykładzie jadąc powiedzmy 90-100 na 6 biegu spalę najmniej wachy a moment max mam powiedzmy przy 3500 obrotach.
                  Z własnych obserwacji, chcesz spalić najmniej paliwa jezdzij w granicach 90km/h :wink:
                  kolego, przestudiuj sobie wykres na chlodno :wink:
                  jak pisalem poprzednio nie znam przebiegu wykresu momentu w tym silniku - jeslii Nmax jest przy tych 3800 a przy 2500-3000 (zalozmy) jest 90-95% max momentu (wiekszosc wspolczesnych silnikow) to roznicy sie praktycznie nie odczuje, a zuzycie przy mniejszej predkosci bedzie faktycznie nizsze.
                  niektorzy juz zauwazyli ze MOZNA jechac i 70km/h na najwyzszym biegu (i wtedy bedzie male spalanie i order za rozpowszechnianie PSJ) ale jest to wykonalne na autostradzie/expresowce albo przy malym natezeniu ruchu. w NORMALNYM ruchu zawsze cos wyskoczy z boku, bedzie kawalek pod gore, zawsze trafisz tira ktorego wypada wyprzedzic zeby podroz nie trwala10 godzin itp itd.... a to oznacza z reguly redukcje na nizszy bieg, dodanie gazu i - wieksze spalanie.

                  szkoda masz racje - wykres Ge min powstaje na hamowni bez obciazenia oporami powietrza (funkcja kwadratowa czyli 4x wiekszy oporprzy 2x wiekszej predkosci) czyli faktycznie przy obrotach polowe mniejszych niz Nmax spalisz mniej (ale nie polowe mniej )
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez rss
                    szkoda masz racje - wykres Ge min powstaje na hamowni bez obciazenia oporami powietrza (funkcja kwadratowa czyli 4x wiekszy oporprzy 2x wiekszej predkosci) czyli faktycznie przy obrotach polowe mniejszych niz Nmax spalisz mniej (ale nie polowe mniej )
                    a widzisz, i wszystko jasne, tak coś wiedziałem, że gdzieś dzwoni, ale nikt mi tego ładniej nie wytłumaczył
                    i teraz już mi wszystko gra.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #35
                      Zamieszczone przez szkoda
                      Zamieszczone przez rss
                      szkoda masz racje - wykres Ge min powstaje na hamowni bez obciazenia oporami powietrza (funkcja kwadratowa czyli 4x wiekszy oporprzy 2x wiekszej predkosci) czyli faktycznie przy obrotach polowe mniejszych niz Nmax spalisz mniej (ale nie polowe mniej )
                      a widzisz, i wszystko jasne, tak coś wiedziałem, że gdzieś dzwoni, ale nikt mi tego ładniej nie wytłumaczył
                      i teraz już mi wszystko gra.
                      normalnie ops: ...
                      DigDug wspominal cos w podobny sposob ale spox - biore to na klate.
                      pozdrawiam znad morza
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #36
                        jeszcze jedną prawidłowośc zauwazyłem, ze nie tylko zadana prędkość powiedzmy 90 gwarantuje najmniejsze zużycie ale równiez odpowiednie obroty silnika, u mnie jest to przedział około 1600-1900 i w tym przedziale bedzie najmniejsze u mnie spalanie nie ważne na którym biegu bede jechał (no może po za pierwszym biegiem)
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          #37
                          Po mieście jak nie ma ruchu to sam jade 1600/1700 obr na piateczce (oczywiscie jade, nie przyspieszam, jak cos to redukuje :twisted: ) i spalanie czasem wychodzi cos kolo 7 Ale na trasie nie ma co sie pierdzielic, czasem jak nie moge kogos wyprzedzic z pędzącego jeża wbijam 3-ke i cisne pod czerwone A jak jest czas i miejsce to nawet nie trzeba z 5-tki schodzic. Jak na te "marne" 105 koni skrzynia imho jest ustawiona super.


                          Chodź nie ukrywam przy byłej 1.8T czasem mnie zalewa fala smutku :P
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          • beatnik
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 226

                            #38
                            Zamieszczone przez rkb
                            Po mieście jak nie ma ruchu to sam jade 1600/1700 obr na piateczce (oczywiscie jade, nie przyspieszam, jak cos to redukuje :twisted: ) i spalanie czasem wychodzi cos kolo 7 Ale na trasie nie ma co sie pierdzielic, czasem jak nie moge kogos wyprzedzic z pędzącego jeża wbijam 3-ke i cisne pod czerwone A jak jest czas i miejsce to nawet nie trzeba z 5-tki schodzic. Jak na te "marne" 105 koni skrzynia imho jest ustawiona super.


                            Chodź nie ukrywam przy byłej 1.8T czasem mnie zalewa fala smutku :P

                            no ja mam kombi i moja skrzynia jest zestawiona hj$%^&*, na 5tce przy 2K obr mam 60km/h, 3K - 100km/h. 4k - 140km/h. Jak traktor
                            7.3LPG/100 ~ 60km/h

                            Komentarz

                            • Podbiel
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 164

                              #39
                              Ja ogólnie jestem zadowolony w mieście głownie jeżdżę na 5 co daje 1500-2000 obrotów. Spalanie wtedy jest ok 7l bp i ok 9.6 l LPG

                              TRASA:

                              - nie nerwowo 110-120 to spalanie na poziomie 8-8.5l
                              - 130-140 to 9l

                              Przy większych prędkościach autostradowych spalanie i hałas drastycznie rosną:

                              - tempomat 150 spalanie ok 12.5l
                              - tempomat 160 spalanie ok 14l

                              z klima + 1l


                              skrzynia jest dobrze zestopniowana jeżeli chodzi o biegi tylko brak tego cho***** 6 biegu jako nadbieg na autostrady...
                              Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165

                              Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

                              Komentarz

                              • Jacek Wo.
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 221

                                #40
                                Zamieszczone przez ruwado
                                jam powiem szczerze, że najlepsze odczucia mam tak przy 140 - 150 (złoty środek). Nie za głośno, chociaz juz nie cicho. Ale i w miarę szybko i nie najwyższe spalanie.
                                Bez obrazy, ale musisz mieć osłabiony aparat słuchowy albo jeżdzisz w nausznikach czy też słuchawkach od Walkmana :twisted:

                                A spalanie 1,6 BFQ przy 150 km/h nie jest może najwyższe, bo przy 180 będzie jeszcze wyższe, ale te 11-12 litrów leci z dymem ...

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #41
                                  Czy O1 i O2 FL, obie w wersjach 1.6 różnią się zestopniowaniem skrzyni oraz wyciszeniem - co bezpośrednio wpływa na słyszalność silnika wewnątrz?
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • beatnik
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 226

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Podbiel
                                    Ja ogólnie jestem zadowolony w mieście głownie jeżdżę na 5 co daje 1500-2000 obrotów. Spalanie wtedy jest ok 7l bp i ok 9.6 l LPG

                                    TRASA:

                                    - nie nerwowo 110-120 to spalanie na poziomie 8-8.5l
                                    - 130-140 to 9l

                                    Przy większych prędkościach autostradowych spalanie i hałas drastycznie rosną:

                                    - tempomat 150 spalanie ok 12.5l
                                    - tempomat 160 spalanie ok 14l

                                    z klima + 1l


                                    skrzynia jest dobrze zestopniowana jeżeli chodzi o biegi tylko brak tego cho***** 6 biegu jako nadbieg na autostrady...
                                    jak dla mnie to bieg zeby jechac te 50-60 (1500-2000)to jest 4ka, 5tka od 80. Tak ze mi ta skrzynia nie pasuje, co do wyzszych predkosci zgodzie sie ze to nie auto na autostrady.
                                    7.3LPG/100 ~ 60km/h

                                    Komentarz

                                    • Kenu
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 222
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez beatnik
                                      no ja mam kombi i moja skrzynia jest zestawiona hj$%^&*, na 5tce przy 2K obr mam 60km/h, 3K - 100km/h. 4k - 140km/h. Jak traktor
                                      W lifcie jest ta sama skrzynia. Jeśli chodzi o prędkość rzeczywistą (nie licznikową) na ori oponach to wygląda to tak:

                                      2000 - 63
                                      3000 - 94
                                      4000 - 126

                                      Ja przyspieszam na piątym biegu (delikatnie) od 75 km/h licznikowych.

                                      Komentarz

                                      • ruwado
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 14885
                                        • Octavia IV (NX3)

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Jacek Wo.
                                        Zamieszczone przez ruwado
                                        jam powiem szczerze, że najlepsze odczucia mam tak przy 140 - 150 (złoty środek). Nie za głośno, chociaz juz nie cicho. Ale i w miarę szybko i nie najwyższe spalanie.
                                        Bez obrazy, ale musisz mieć osłabiony aparat słuchowy albo jeżdzisz w nausznikach czy też słuchawkach od Walkmana :twisted:

                                        A spalanie 1,6 BFQ przy 150 km/h nie jest może najwyższe, bo przy 180 będzie jeszcze wyższe, ale te 11-12 litrów leci z dymem ...
                                        Nie obrażam się ale napisałem, że przy 150 nie jest za głośno, bo może być głośniej, np. przy 180 - a zrobiłem taka trase na autostradzie w Cro - ponad 200 km. Musiałem zdążyć na kolację. Przy 150 jest o niebo ciszej. Napisałem, że dla mnie to złoty środek miedzy hałasem, spalaniem i szybkościa pokonania trasy. A spalanie przy 150 aż 11 - 12 ? Sporo mniej. Wiadomo, że nawet na autostradzie nieraz się zwalnia, ale generalnie jak jade 150 (a ostatnio jechałem nocką po luźnej chorwackiej autostradzie ponad 400 km) spalanie nie przekroczyło 9 l. jak by mi paliła 12 - to by mnie na wczasy nad Adriatykiem nie było stać.a :szeroki_usmiech
                                        Jedynym największym minusem takich prędkości jest żłopanie oleju - prawie litr (około 0,7 - 0,8) na 1500 - 1700 km.
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz

                                        • czernobyl
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1276
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Northeusz
                                          Czy O1 i O2 FL, obie w wersjach 1.6 różnią się zestopniowaniem skrzyni oraz wyciszeniem - co bezpośrednio wpływa na słyszalność silnika wewnątrz?
                                          nie mam żadnych papierów na poparcie subiektywnych sądów, ale wydaje mi się, że jest nieco inaczej, tzn mam porównanie O1 FL BFQ vs O2 przed FL BSE. subiektywne wrażenie jest takie, że przy 140kmh na obrotomierzu w O2 jest kilkaset rpm więcej niż w O1, ale w O2 i tak jest ciszej, w O1 FL jakby brakowało wygłuszeń

                                          Komentarz

                                          Pracuję...